Dilluns 28 al ple extraordinari de desembre es van aprovar els pressupostos 2016, els primers del govern de Compromís. Van estar aprovats per unanimitat, amb què felicitem als altres tres partits amb representació a l’ajuntament per l’esforç de consens. També felicitar i agrair a tota la gent que ha intervingut en el procés, especialment als veïns que van participar en l’assemblea oberta que vam convocar.

L’equip de govern de Compromís va presentar uns pressupostos amb un marcat caràcter social, amb augments significatius en les partides destinades a les famílies, educació, cultura, promoció agrícola o manteniment de camins rurals. Entre les diferents partides s’inclouen 45.000€ per a la de l’ampliació del cementiri, necessitat peremptòria que ajudarà a guanyar uns anys per construir-ne un de nou. El pressupost ascendeix a 1.622.300€.

Els 42.000€ pressupostats per a festes es van reduir a 40.000€ a proposta del PSOE, repartint-se els 2.000€ per a l’Entusiasta i la Unió Esportiva en 1.000€ a cadascun, que era un del suggeriments del PP. Compromís per Benifairó comparteix la preocupació que EUPV va plantejar davant l’escassa matrícula a l’Escoleta Infantil, amb la consegüent problemàtica labora que ocasiona.

IMG_20151228_165301Les obres del Fons d’Inversions Sostenible de la Diputació continuen desenvolupant-se. Entre les reparacions destaquem la de la vorera del C/ Blasco Ibáñez, que tants anys ha passat en bastant mal estat, i que els veïns, ja des de la campanya electoral, ens comentaven de la necessitat de renovar-la.

Per cert, el cost d’engalanar la plaça ha sigut de 2.300€, material i hores de treball. No algunes de les xifres que s’han comentat.